Maak kennis met het gedachtegoed van Marcel van der Loo
De Perceptie Paradox
“All problems are illusions of the mind.” Wie dat gelooft, snapt meteen waar dit boek over gaat. We kijken allemaal vanuit een uniek referentiekader naar andere personen en gebeurtenissen op deze wereld, en daarin ligt zowel onze grootste waarde als onze grootste valkuil verscholen.
Onze perceptie, zoals we ons persoonlijke referentiekader noemen, is uniek aan ons. Tegelijkertijd betekent dat ook dat we, allemaal, ontelbaar veel blinde vlekken hebben. Ik zie, ik zie… wat jij niet ziet is niet langer slechts een spelletje. In het volwassen leven draaien hele organisaties hierop. De vraag is alleen: hoe bewust ben jij je van je eigen perceptie; van de aanwezige percepties in je team, en van de aanwezige percepties in je organisatie? Pas als je je hier bewust van bent, kun je er gericht mee werken of wanneer nodig: erin bijsturen.
Dit boek geeft je de handvatten mee om niet alleen jezelf, maar ook je omgeving tot bloei te laten komen. De perceptie paradox laat je zien hoe je kunt veranderen voorbij het eigen perspectief. Je perceptie is uniek aan jou en aan de ander. Dat zorgt voor verbinding, innovatie en succesvolle verandering.